blog clouds pattern

سفری به دنیای کیک Twinkie

سفری به دنیای کیک Twinkie

 

Twinkie، یه کیک اسفنجی پر شده با خامه وانیلی، از زمان اختراعش در سال 1930 به عنوان یه خوراکی محبوب و نمادی از فرهنگ آمریکا شناخته میشه. ایده‌ی تهیه این کیک اولین بار توسط جیمز دوار، مدیر شرکت کانتیننتال، ارائه شد و نقشه اون پخت کیک‌هایی بود که با خامه‌ی موزی پر می‌شدن. جیمز دوار، اسم این کیک رو از تبلیغی الهام گرفت که اسمش «Twinkle Toe Shoes» بود و کیک‌هاشو به قیمت پنج سنت در بسته‌های دوتایی می‌فروخت.

در طول جنگ جهانی دوم، موز در آمریکا جیره‌بندی شد، بنابراین برای تولید این کیک مجبور شدن به کرم وانیلی روی بیارن. طعم جدید وانیلی در این کیک اونقدر مورد توجه قرار گرفت و موفق شد که این برند رو وادار کرد که این ترکیب رو نگه داره و ساختار کیک Twinkies و مواد تشکیل‌دهنده اون رو هرگز تغییر نده.

Twinkies در فرهنگ آمریکا

قریب به صد ساله که کیک Twinkies به میان وعده‌ی مورد علاقه آمریکایی‌ها و همچنین به بخشِ دائمی از فرهنگ پاپ این کشور تبدیل شده. از جعبه‌ی میان وعده دانش آموزا گرفته تا افسانه‌های شهری و داستان‌های جنایی، Twinkies بسیار بیشتر از یه خوراکی برای آمریکایی‌ها اهمیت داره.

اما باید به این نکته هم اشاره کرد که برندِ تولیدکننده کیک توئینکی، حاشیه هم داشت. در سال 1979، زمانی که دن وایت به اتهام قتل محاکمه می‌شد، ادعا کرد که ذهن او به دلیلِ زیاده‌روی در مصرفِ غذاهای ناسالم مانند Twinkies دچار زوال شده. این اقدام اون در دادگاه به قدری عجیب و غریب بود که باعث به وجود اومدن لقبِ «دفاعیات توئینکی» شد. با اینکه این اصطلاح جنبه‌ی حقوقی نداره، اما در میان وکلا و افراد حقوقی در آمریکا به عنوان یه اصطلاح طنزِ حقوقی شناخته می‌شه.

در سال 1999، رئیس جمهور آمریکا بیل کلینتون، کیک‌های توئینکی رو در کپسولِ زمان هزاره به عنوان نمادی از فرهنگ غذایی آمریکا قرار داد.

ورشکستگی و بازگشت به بازار

هنگامی که Hostess در سال 2012 اعلام ورشکستگی کرد، کیک‌های Twinkie از قفسه فروشگاه‌ها برداشته شدن و همین موضوع باعث عصبانیت و خشمِ بسیاری از طرفدارای این کیک‌ها شد. به نحوی که وقتی کارخانه Twinkie در آستانه‌ی بسته شدن قرار گرفت، مردم در اطراف کارخانه تجمع کردن تا مانع از بسته شدن بشن.

سال بعد، زمانی که Hostess به دلیل ورشکستگی توسط Apollo Global Management و Metropoulos & Co به قیمت 410 میلیون دلار خریداری شد، کیک‌های Twinkies به بازار برگشتن و در قفسه فروشگاه‌ها قرار گرفتن.

امروزه، از کیک‌های Twinkies به روش‌های خلاقانه‌ای استفاده می‌شه. این کیک‌ها توسط آشپزهای غذاهای خیابانی سرخ و به یه غذا و خوراکی جدید تبدیل می‌شن. حتی افراد بسیاری که طرفدار پروپاقرص این کیک‌ها هستن، از لایه‌های توئینکی برای ساخت کیک تولد و عروسی استفاده می‌کنن. شاید عجیب به نظر برسه، اما از کیک‌های Twinkies برای غذاهای مختلف دیگری مانند پای، سوشی و تیرامیسو نیز استفاده می‌شه.

هانیپرز، کیکی با حس و حال کیک‌های Twinkies

اگر به دنبال یه کیک با طعم، بافت و مزه‌ی کیک‌های Twinkies هستین، باید بگیم که هانیپرز می‌تونه انتخاب شما باشه. کیک هانیپرز با لایه وانیل، دقیقا حس و حال کیک Twinkies رو داره و می‌شه به عنوان میان وعده‌ای هیجان‌انگیز و لذیذ استفاده بشه. هانیپرز، یه لایت کیک با لایت کرمه که از ترکیبِ کیک اسفنجی همراه با مغزی وانیل درست شده. البته مغزی‌های هانیپرز تنوع هم داره و شکلات و کره بادام زمینی هم دو مدل مغزی دیگه‌ی کیک‌های هانیپرزه.

علاوه بر اینکه این کیک کاملا شبیه به کیک‌های توئینکیه، ویژگی‌های دیگه‌ای هم داره. دو ویژگیِ مهم هانیپرز که باعث محبوب این کیک شده، اسفنجی بودن، سبک بودن و همچنین وجود میزانِ مناسبی از کرم خامه‌ایه که داخل کیک رو پر کرده. یعنی هر اندازه افراد از این کیک بخورن، به هیچ‌وجه احساس سنگینی نمی‌کنن. اگر دلت می‌خواد کیکی رو امتحان کنی که حس و طعم مشابه با کیک‌های Twinkies داره و لحظاتت رو شیرین کنی، همین الان روی دکمه خرید کلیک کن.

پست‌های مرتبط

بازدید
خرید از دیجی‌کالا